Powered By Blogger

capital F R I E N D (:

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, (:

Here I go again with the new story. Hmm . I think better I write in Malay. yeayyyy :'D

Ceritera ini tidaklah se"gempak" mana pun. Tak macam kawan saya tuuu... Buat blog cantik dan postpost dia pun bestbest gila... :') Bak kata orang zaman sekarang nii... 'UNTUNGLAH'. Apa yang untung pun aku tidak tahu. Tak pula aku nampak dapat duit ke apa ke -,-''. Nowadays, people extremely annoying ahhhhh!!! 

Hari ini aku nak post tentang hubungan persahabatan. Aku takdalah 'terror' sangat pasal halhal ini... Tapi, ada aku kisah? :D heeheehee ^<^. Aku nak cerita tentang CINTA, aku pun tak pernah terjebak pula dalam kes cintancintun nii. hehe . Kenapa tak percaya haa? :D Percayalah padaku ^,^ bak kata Pasha Ungu. 

Apa yang anda semua faham dari perkataan 'SAHABAT'? hmm . Tricky bukan soalan ini :'D, kalah final exam aku macam nii. haha . Sahabat ialah seorang teman yang selalu disamping kita sama ada semasa senang atau susah. Itulah sahabat. Normally, kalau kita tengok sekarang ni, kawan ramai tapi tak boleh pakai a.k.a tak guna. Hmm . Kejamnya ayat tuu. Tak semua orang perfect okay! 

Lagipun, cubalah bayangkan seorang menolong lebih dari seorang, mampukah? Okay, for an example-lah, ARTIS. Takkanlah artis nak layan dan hadap peminat dia seluruh kawasan ??? Tak ke mati macam tuu. Perdana Menteri pun samalah macam itu. So, sebab itulah wujudnya geng atau member. Lebih dalam lagi, kawan karib atau kawan rapat atau kawan baik. Atoiyai, banyak istilah sama >.<'' 

Itulah SAHABAT, bukan senang tahu nak cari sahabat yang dua alam :'O haha . Means, yang disamping kita saat suka dan dukalah. (: Kalau macam aku, aku ada seorang sahabat karib namanya NUR HIDAYAH GHAZALI. (: Perkenalan hampir 4 tahun. Walaupun macam baru 4 tahun, tahun bukan faktor kita bersahabat baik dengan seseorang. Cuba fikir, kita rapat dengan orang yang baru atau tak lama sangat tapi kita boleh rapat dengannya. Kenapa??? Kerana ALLAH yang mengutus dan mengaturkan semuanya. (: 

Alhamdulillah, sekarang hubungan aku dengannya masih kekal. Kadangkadang tu, ada la terasa hati sikit. Tapi bila dikenang kembali, tidak mengapalah. Dialah tempat aku meluahkan suka dan duka. Cukuplah seorang, tak larat nak ramairamai. Nanti lain jadinya, biasalah perempuan kann... :) , KadangKadang rasa cemburu menguasai diri ^^, It's normal thing ! 

Banyak jugalah onak dan likuliku yang aku tempuhi. Ada sampai tidak bercakap atas kesalahan aku. Tapi lepas itu, okay balik. Pengalaman mematangkan kita semua. ALLAH itu maha adil bukan? (: Kata orang, kalau mau berkawan, carilah yang elok perangainya. Ya, betul itu. Alhamdulillah, aku dapat yang baikbaik saja. Aku harap korang pun begitu juga. InsyaAllah . (:

Kau orang pun mesti ada teman rapat bukan? Aku rasa semua orang kat dunia ni setiap satu mesti ada tak banyak pun seoranglah. Berkawan tak perlukan apaapa pembayaran pun. Tapi guys, tolonglah jangan berkawan tanpa keikhlasan. Keikhlasan tu penting wooo!!! Kalau kita ikhlas, ALLAH akan kekalkan perhubungan kita lebih berpanjangan.

Hmm . Bagaimana pula, kita tak buat salah, tapi sahabat kita tak percayakan kita? Senang saja, JUJUR ^^, walau dia tak percaya pun, I'Allah, bersama keihklasan kita tuu.. ALLAH akan tunjuk kebenaran (: Dan seperkara lagi, kalau sahabat kita memutuskan perhubungan dengan kita, mohon kemaafan, kalau masih tidak berkesan biarkan saja dia pergi. Dengan keikhlasan juga, ALLAH akan kembalikan dia pada kita. Dia akan cari kita nanti. It's happen to me. (: MasyaAllah.

Untuk korang semua pembaca blog (':

Silalah tekan "ERTI SAHABAT" di atas ini. Hanya sekadar penambahan pengetahuan anda. (: Aku kan suka share menge-share nii. hewhewhew . 

Hey, okaylah you guys ! need rest my brain for my last paper for sem2 final examination!!! (': #ohyeah

1,2,3...kbye! ^_-


:) Everybody can have a best friend (: