Powered By Blogger

One year can change every single things.

Hi Blogwalkers (if had),



hey, itu saya! hehe. Alhamdulillah, saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 20kg dan dalam masa yang sama saya bergraduasi! Only god knows how happy I am. Thanks Allah. :')
Saya nak share sedikit tips untuk kurangkan berat badan. Sebab ramai yang dah tanya, tapi saya xlaratlah nak bagitahu.. so sapa yang dapat baca tips ni kat sini kire untunglah. hahaha

Tips:
1. Banyakkan minum air mineral

2. Senaman harian

3. Jaga kalori yang diambil setiap hari

4. Jangan stress2


Simple tak? tapi xramai mampu buat, mesti nak menggunakan ubat atau supplement untuk mempercepatkan penurunan berat badan kan? saya tahu sebab saya pernah mengalami semuanya. macam2 cara dan ubat saya makan. namun tiada kesan2 penurunan berat badan pun. hmm. So saya startlah follow minum air banyak, exercise hari2, jaga kalori intake... Ada rezeki lebih saya beli food replacemement sbb tatahu nak makan apa dah. haha. habis cerita. tapi benda ini haruslah dilakukan secara konsisten. saya tahu ramai lemah part bersenam, so do I. tp sebab tekanan yang membuak2, saya pushkan jugak berlari dan pergi gym. saya pernah merasa kepuasan selepas ber'workout' all out. pergh! memang terbaik... badan sihat dan stamina kuat. rindu nak merasa macam tu lagi. hmmm

Nak kurus bukan senang, sbb ia memerlukan kesabaran yang tinggi, sbb tu x semua orang boleh kurus betul2. kebiasaannya, orang gemok menjadi kurus sbb tekanan yang teramat sangat. tapi saya Alhamdulillah, bukan sbb tekanan tp sebab sendiri yg mahu dan struggle betul2. Inshaallah tahun 2015 another 10kg dalam kata lain kurus yang ideal. ameen! :)

bawah ni gambar saya graduate 5/12/2013, Diploma in Flight Operation Management.


Now, still a student but in Bucks New University, BA(Hons) Airline & Airport Management

Pesanan ringkas saya, buatlah apa yang boleh membuatkan kamu bahagia janji ianya related dengan diri anda sendiri bukan orang lain. jangan letakkan kebahagian anda di tangan orang lain. :)