Powered By Blogger

Problems? No Problem

Hi you all! :') 


 Such a long time saya tak update the "serabai" blog ini. haaaa....rindu tak rindu tak? Almaklumlah, busy lady ^_^, haha . wekwekwek! poyossss. Actually, saya pun rindu jugak, ada terdetik nak update blog tapi masa mencemburuinya pun aduiiiiih :'P Tapi kalau nak update blog pun nak cerita pasal apa? :O tiada cerita menarik pun pasal gadis yang tak famous ini. fiuhhhhhhhhh~ 



  Entahlah, for me aaa...my blog is to elaborate what I feel. Maybe I don't have any best stories like others but do I care? :') Kadang2, sampai tahap tu, taktau nak cite kat sape isi hati ni... terbuku je. hmmm... sakit sangat! Sometimes, I pretend to be HAPPY, but I can't. Dalam dunia ni, ada benda kita tanak, tapi kita kena ambil juga dan ada benda kita nak, tapi kita tak boleh ambil. It's normal thing! :')

  Hee :'D , untuk menghadapi semua masalah dalam dunia ni, just let it be and trust in GOD. Even it's hurt us but believe it, at the end we can feel and reach the happiness. InsyaAllah, Ameen.~ Hmm, masalah akan sentiasa datang. In my condition, datang dari setiap sudut, family and outsiders. :'\  But I refuse to be okay jugak. Siapa nak hidup sedih? I bet you, nobody want that. So do I. :) Even my family is wrong, I still stay with them because I know, I just only have 1 family especially my parent. Both of them, cannot be replace with anything. :') I can only have once. 

 The outsiders... haha... about friends and guy... haaaa... sometimes, saya pilih untuk tanak ada masalah tapi masalah selalu datang. :) , susah kottt nak fix kan masalah "hati" orang. I don't want any body hurt because of me... but as we know, kat dunia nii, kita akan kecewakan dan hancurkan 1 hati. :') emmm...emmm...emmmm.... nak tanak kita kena terima and buat keputusan. Hmm, kita tak dapat nak baca hati orang. Kalau kita dapat baca hati orang senang laaa... kita boleh pick kawan atau orang untuk kita bersama so takda la masalah sebab kita dah tahu hati dia macam mana... Tapi tuhan tu kan maha pencipta, ciptaannya semua ada hikmahnya. Baru la life ni adventure sikit. Eh, bukan sikit tapi banyak! :D


  I accept if someone tak boleh ikut cara saya, sebabnya nobody perfect. Cara saya senang je, I don't care if you want go anywhere with whoever because for me it's nothing and it's not the problem for me. But please, bila turn saya, jangan nak mempertikaikan. Adil bukan? Kalau ada terbuku dihati, luahkan saja, no need to tarik2 muka. Sebab ia akan menimbulkan rasa serba salah for me. Saya tahu, saya tak perfect selalu buat salah. then fix me. Saya tak pandai fix2kan orang, sebab tu orang boleh pijak2 je. :'D


  Hidup mana yang takda masalah? Prime Minister also do have the problem. Haha . So, stay cool whatever it is. Teringat kata2 lecturer saya *Sir Ariff*, takpa teruskan bersabar, masalah tu akan membuatkan kamu semakin kuat... hmmm, still terngiang2 lagi~ wonderlaa, kenapa Sir Ariff kalau bercakap soal hati, mesti saya tersentuh nak menangis... huhuhu :'( penuh makna mungkin! 


  But know I'm okay2 sahaja :') yipppppppppppppppppyyyyyy! ^_^ haha... in stable condition or steady level flight :P Terima Kasih, Ya Allah! tanpa kau, aku tak dapat mengharungi setiap halangan dan cabaran ni. :') 


  Yang untungnyaa...kita akan jadi lebih tabah dan kuat! :') Sentiasalah percaya pada tuhan dan diri sendiri.^_^ Tuhan dah tentukan segalanya.